מחקר שוק

איך לעשות מחקר שוק בלי לצאת מהרשת החברתית

יכול להיות שחשבת לעשות מחקר שוק ולא ממש היה לך ברור מאיפה להתחיל כי זה נשמע סופר מסובך.

אבל אל תדאגי!

את הולכת לעשות את זה בצורה הכי פשוטה שיש.

בואי נדבר תכלס על איך אפשר לעשות מחקר על קהל היעד –
בלי לצאת מהרשת החברתית ובטח בלי להסתבך יותר מדי.

תתחילי מהמטרה שלך

כשאת יוצאת לדרך עם מחקר חשוב ממש להגדיר מטרה:

מה אני חוקרת, מה אני רוצה לגלות, ומה אעשה עם המידע הזה?

לדוגמה:

• אם את רוצה לבנות מוצר חדש >> תבדקי ביקושים ועניין.

• אם את רוצה לחדד קהל יעד >> תבדקי ערכים, שאיפות ותתי-קהילות.

• אם את רוצה להקים קהילה >> תבדקי איפה יש ואקום ומה יחבר את הקהל שלך.

המטרה שלך היא המצפן של המחקר.

בלי מטרה ברורה, תמצאי את עצמך מוצפת במידע בלי לדעת מה לעשות איתו.

איפה למצוא את המידע?

אם אין לך זמן או משאבים למחקר מעמיק (כמו סקרים או ראיונות אישיים),

הרשתות החברתיות הן כלי מעולה ונגיש:

קבוצות פייסבוק: ראי אילו בעיות הקהל שלך מעלה, איך הן מתבטאות ומה מטריד אותן.

שאלות ופוסטים: כתבי פוסט בעמוד שלך או בקבוצות רלוונטיות. זה פשוט ומדויק.

אינסטגרם וטיקטוק: חפשי תגובות והשתתפות בתכנים רלוונטיים.

תגובות לפוסטים קיימים: עברי על מה שאנשים מגיבים לעסקים דומים או מתחרים.

מה עושים עם כל המידע הזה?

עכשיו, השלב הכי קריטי:

איך להפוך את כל המידע שאספת לתובנות ולפעולות ברורות.

1. תעשי סדר בדברים

קחי דף או טבלת אקסל ותתחילי למיין את המידע לקטגוריות:

• בעיות שחוזרות על עצמן: מה אנשים מתקשים לפתור?

• שאלות שחוזרות על עצמן: מה הן רוצות לדעת?

• רעיונות לפתרונות שהן מחפשות: מה יכול לעזור להן?

2. תמצאי את הצורך המרכזי

חפשי דפוסים שחוזרים על עצמם.

מה הצורך הבולט שמאחד בין הבעיות או השאלות?

לדוגמה: 

אם רוב הנשים מדברות על חוסר זמן, הפתרון שלך צריך להיות קל וזמין.

3. תבני פתרונות מעשיים

איך להפוך את המסקנות לפעולות:

• צרי מוצר שעונה ישירות על צורך שעלה וכמובן עונה מראש על ההתנגדויות

• הכיני תוכן חינמי כמו מדריך, פוסט או סרטון שמסביר איך להתמודד עם בעיה ספציפית ותראי שהקהל באמת מביע עניין

• רענני את המסרים השיווקיים שלך כך שיפנו עם מסר ספציפי לקהל ברור

 

זה הזמן לצאת לדרך, לחשוב איזה מידע יכול לתת לך ערך ולשאול את השאלות הנכונות במקומות הנכונים. 

המאמר הזה הוא חלק מסדרה של 21 דברים שמעניינים בעלות עסקים שנולדה משאלות כאלו בדיוק. 

מוכנה לצאת לדרך?

התוכן יכול לתת ערך לחברה או קולגה? שתפי אותו הלאה!

עוד פוסטים לצמיחה עסקית

הקורס "שיווק שמתחיל מבפנים"

שיווק איכותי לא חייב להיות יקר

העסק שלך שונה, מיוחד ועם DNA אחר לגמרי מכל השאר –
והגיע הזמן שאת והלקוחות שלך תבינו את זה!

הכירי את הקורס “שיווק שמתחיל מבפנים”, שנותן לך כלים לצמיחה עסקית אמיתית.

חן מור