ככה תדייקי את קהל היעד – בלי להרגיש שאת מוותרת על לקוחות

איך לדייק את קהל היעד שלך? הרבה פעמים זה מתחיל מהסיפור שלך

שמעת את המשפט ‘תדייקי את קהל היעד שלך’ כבר טריליון פעמים.  

אני פה להגיד לך – זו לא רק עוד קלישאה – זה הבסיס של כל עסק מצליח. 

אבל איך באמת עושים את זה? 
אני תמיד מתחילה במקום הכי קרוב אליי: הסיפור שלי.
כי לדייק קהל יעד זה לא רק שאלה של שיווק, זו גם שאלה של מהות:
מי את, מה הדרך שלך, ולמי את יכולה לתת את הכי הרבה ערך.

השלב הראשון: להתחיל מעצמך

  • מה גרם לך לצאת למסע שהוביל אותך לנקודה שאת נמצאת בה היום?
  • מה בדרך הספציפית שלך מאפשר לך היום לעזור לאחרות?

הסיפור שלך הוא המתנה הכי גדולה שלך במקרה של דיוק קהל מטרה. 

למה?
כי הוא בדרך כלל מתחיל ממש מהנקודה שבה ההלקוחות הכי מדויקות ונכונות לך נמצאות. 

כשעבדתי עם אפרת, מורה ליוגה, היא העבירה שיעורים פרטיים לכולם – ילדים, מבוגרים, נשים אחרי לידה… אבל משהו שם לא התחבר. השיווק היה מפוזר, וגם הלקוחות שהגיעו לא היו תמיד מתאימים.
אז עצרנו ושאלנו: מה הסיפור של אפרת?
כשהיא הייתה נערה, היא נפצעה קשה בברך כרקדנית,
והיוגה הייתה מה שהחזיר אותה לתנועה. זה היה חלק משמעותי מהמסע שלה.

משם זה התחבר: אפרת הפכה את השיעורים הפרטיים שלה למוקד שיקומי לרקדניות צעירות שנפצעו והפכה מוכרת בתחום הספציפי הזה.

הסיפור הזה הוא מה שיבדיל אותך מאחרות – והוא נקודת ההתחלה שלך לדיוק הקהל.

השלב השני: להתחבר למהות של העשייה שלך

תכיני רשימת מכולת של כל מה שאת עושה בעסק שלך.
אצל הרבה מאיתנו זה יותר ממה שאנחנו מדמיינות 🙂 

עכשיו בואי נסתכל על זה:

  • מה מהדברים נותן לך ערך עסקי גבוה?
    הכוונה פה היא בעצם, איזה שירות או מוצר הכי משתלם לך מבחינה כלכלית?
  • מה נותן את הערך הכי משמעותי לקהל שלך? 
  • איזה שירות או מוצר פותר בעיה אמיתית שלא לומר משנה חיים?

יכול להיות למשל שאצל אפרת, שיעורי היוגה הקבוצתיים מכניסים יותר כסף
אבל ליווי אישי הוא משנה חיים. 

כשתתקדמי לדיוק הקהל ובחירת הנישה הספציפית שאת רוצה להתמקד בה
תצטרכי לקחת גם את המשתנה הזה כדי לוודא שאת שומרת על עסק יציב. 

השלב השלישי: לבחור את הנישה הספציפית שלך

משהו שממש חשוב לי לכתוב בשלב הזה: נישה לא מגבילה אותך – היא ממקדת אותך. 

כשאת בוחרת נישה, את לא מוותרת על קהלים אחרים,
את פשוט מדברת בדיוק לאנשים שצריכים אותך.

יכול להיות שהעסק שלך קיים כבר יותר משנה
ועדיין לא החלטת בדיוק במי את רוצה להתמקד,
הכל בסדר! אין צורך להתחיל מההתחלה.
את פשוט מתחילה לדייק מסרים לכיוון ספציפי ומזוהה יותר. 

איך תבחרי נישה?

  • תחזרי לסיפור שלך מהשלב הראשון ונסי לזהות לאילו אוכלוסיות יכול להיות סיפור דומה.
    אפרת נפצעה כרקדנית אבל יש עוד שם בחוץ עם סיפור דומה,
    בעלות מקצוע מכל מיני תחומים שאיבדו את היכולת לעבוד או לתפקד וזקוקות לשיקום.
    מה שחשוב להבין כאן זה שהסיפור לא חייב להיות זהה, אבל יעזור אם יהיו מאפיינים משותפים
  • תחזרי לרשימת המכולת שהכנת בשלב השני ותסמני לך מוצר אחד מרכזי,
    המוצר הכי משתלם ויציב שהעסק שלך יודע לתת וממנו תתחילי.

בשלב הזה יש לך מוצר מוביל לקהל יעד ספציפי, איזו התקדמות!

  • תתמקדי בצורך ספציפי של הקהל שלך. הפתרון הזה מסעיף 2 עונה על צורך מסוים, על צורך חזק שיש אצל הקהל שלך ואת יכולה לתת לו מענה. זקקי את הצורך הזה לרמה הכי בסיסית שיש

השלב הרביעי: להיות חושחש הבלש – ולצאת למחקר

בשלב הראשון תשאלי את עצמך האם הנישה שבחרת עומדת בשלושת הקריטריונים?

 

  1. היא מחוברת אלייך – לסיפור, לחוזקות, לדרך שלך
  2. יש לה ערך עסקי – היא רווחית ומשתלמת מבחינת הזמן והמשאבים שלך
  3. היא עונה על צורך מזוקק – משהו שהלקוחות שלך לא יכולות להסתדר בלעדיו

בשלב השני – צאי לחקור את הקהל!

אני שומעת כל כך הרבה בעלות עסקים שפשוט מניחות מלא הנחות על הקהל שלהן
ומשכנעות את עצמן שזה נכון. 

את האמת? את לא יכולה לדעת!

גם אם את מתמקדת בקהל דומה לך, שעבר דרך דומה,
את לעולם לא יכולה ממש להבין איך הן חושבות, מה הן צריכות ועל מה הן מוכנות לשלם
עד שלא יצאת ובדקת את זה. 

ברגע שאת בונה נישה שמחוברת לשלושת הדברים האלה,
ואז בודקת כמובן שיש צורך אמיתי אצל הקהל,
את יוצרת מוצר מזוהה וספציפי שעונה על צורך אמיתי. 

התהליך הזה שאני מתארת פה לפעמים לוקח זמן.
אצל חלק הוא יקח חודש ולאחרות אפילו שנה. 

זה יכול להיות מפחיד להתחייב לקהל כל כך מצומצם,
אולי את חוששת שאת מוותרת על הרבה מאד הזדמנויות בדרך. אבל את לא יכולה לעזור לכולן, את אחת ויש המון מאיתנו. 

אז תתחילי מהכי ספציפית שאת יכולה, ואם תגיעי לשלב המיוחל שבו מיצית את כל הקהל שלך,
תתחילי לחשוב על לפתוח ולהרחיב אותו, קצת כמו אקורדיון. 

אם את רוצה להתייעץ ולחשוב על זה יחד את יכולה לשתף,
לשאול ולכתוב בקהילה המהממת ״שיווק שמתחיל מבפנים״ 

התוכן יכול לתת ערך לחברה או קולגה? שתפי אותו הלאה!

עוד פוסטים לצמיחה עסקית

הקורס "שיווק שמתחיל מבפנים"

שיווק איכותי לא חייב להיות יקר

העסק שלך שונה, מיוחד ועם DNA אחר לגמרי מכל השאר –
והגיע הזמן שאת והלקוחות שלך תבינו את זה!

הכירי את הקורס “שיווק שמתחיל מבפנים”, שנותן לך כלים לצמיחה עסקית אמיתית.

חן מור