ערכי ליבה

המצפן השיווקי: מיפוי ערכי הליבה שלך ושל המותג

כדי שתוכלי ליהנות מהמותג שלך לאורך זמן חשוב שתבני אותו בהתאם לערכים שלך. ערכי הליבה שלך הם העקרונות הכי משמעותיים בשבילך ובעזרתם תגדירי את מהות העסק.

כדי שתוכלי ליהנות מהמותג שלך לאורך זמן חשוב שתבני אותו בהתאם לערכים שלך. ערכי הליבה שלך הם העקרונות הכי משמעותיים בשבילך ובעזרתם תגדירי את מהות העסק. האסטרטגיה השיווקית, מערכות היחסים עם ספקים ולקוחות והתרבות הארגונית גם בעסקים קטנים, כאלו של אישה אחת, כולם יבנו על בסיס אותם ערכים. אם יצא לך להרגיש מתוסכלת מעבודה שלקחת או מלקוחות מסוימים שמגיעים אליך, את תראי שבקרוב זה עומד להשתנות.

כשעבדתי במחלקת השיווק של שופרסל הייתי צריכה לייצר לפעמים מודעות עם אוכל מהחי שבחיי הפרטיים אני בוחרת לא לצרוך. המאבק הזה בין המחויבות לחברה ולצרכים העסקיים שלה לבין ויתור על אחד מערכי הליבה שלי גרם לי להרבה רגשות קשים, בעיקר כלפי עצמי.
בתור עצמאית יש לך את היכולת לבחור עם מי ועל מה את עובדת. ברגע שתבחני את הערכים שמובילים אותך ותבני את האסטרטגיה השיווקית שלך בהתאם הבחירות האלו יעשו קלות וברורות יותר. מעבר לזה, מראש תמשכי את הלקוחות שיותר נכונים לך. במאמר הזה אדבר גם על למה זה חשוב וגם איך תכלס תעשי את זה.

איך ערכי ליבה יתרמו לעסק שלך?
1. טרנדי אבל חכם – אותנטיות בלב המותג. הלקוחות שלך נחשפות לאלפי מסרים שיווקיים ביום, כשאת אותנטית הן מתחברות אלייך ממקום עמוק יותר שהוא קודם כל רגשי ורק אחר כך שכלתני. כשאת פועלת לפי ערכי הליבה שלך, את פועלת מעומק הלב ואת הכי אמיתית שאפשר להיות. הערכים משקפים את המחויבות האמיתית שלך למותג ולמשימה שבעקבותיה את הולכת.
2. את עקבית ונתפסת כאמינה יותר. עקביות היא המפתח בעולם השיווק. כשהמסרים, המיתוג והפעולות שלך משקפים בעקביות את ערכי הליבה שלך, את בונה בסיס של אמון עם הלקוחות שלך. אמון הוא מרכיב חיוני ביחסים עם לקוחות במיוחד כשמדובר בעסק של אישה אחת ולמוצר או השירות יש משמעות רגשית.
3. יש לך נרטיב ברור. אני מאמינה גדולה בנרטיבים ורואה פעם אחר פעם אצל מתאמנות שמתמודדות עם אתגר כלשהו, איך הסיפורים שלהן מתחלפים אבל הנרטיבים נשארים. ערכי הליבה שלך מספקים נרטיב רב עוצמה למאמצי השיווק שלך. כשאת משתפת בסיפורים על לקוחות שלך, על המותג ועל החיים יש נרטיב שמוביל אותם ומייצר חיבור לפעולות שאת עושה בעסק. אנשים מתחברים לסיפורים, ועל ידי שזירת הערכים שלך לתוכם, את יוצרת מסר שיווקי משכנע.

בקרוב נגיע לחלק המעשי של מיפוי ערכי הליבה. חשוב לחזור מדי פעם לרשימת הערכים הזו ולראות אם התכנים השיווקיים שאת מעלה באמת מתאימים למה שהגדרת. עוד דבר שחשוב לציין – תוכנית שיווקית תכתבי לרב אחת לשנה, אבל לאורך הדרך כדאי לגלות גמישות ולראות שהערכים האלו מתאימים למותג ולפעילות שלך. אם אגדיר ״כייף״ כאחד מהערכים שלי אבל אעבוד עם מותג שנמצא במשבר משמעותי, כנראה שהערך הזה פחות יבוא לידי ביטוי בשלבים הראשונים של העבודה.

אז איך תעשי את זה?
1. צרי רשימה של 20-30 ערכים שאת מתחברת אליהם. תוכלי להיעזר ברשימה הזו בשביל רעיונות והשראה לערכים (יש כמובן ערכים שנותרו מחוץ לרשימה, תרגישי חופשי להוסיף ולשתף אותי)
2. תחתכי את הרשימה בחצי 🙂 כן כן, אני יודעת שעבדת קשה להגיע גם ל-20 הראשונים, אבל עכשיו זה הזמן לבחור את הטופ 10 שלך.
עכשיו, כשיש מולך 10 ערכים תראי אם את מזהה תתי קבוצות, או אם יש ערכים שאת יכולה לאחד. נניח את הערכים ״אופטימיות״ ו״חשיבה חיובית״ אפשר להכניס לאותה קבוצה.
3. אנחנו הולכות צעד קדימה ונשארות עם 5 ערכים בלבד. כל ערך מייצג את האמונות העמוקות והמשמעותיות ביותר שלך.
הצלחת? כל הכבוד! אלו הם ערכי הליבה שלך והם יובילו אותך ואת המותג שלך לאורך הדרך. בדרך כלל מדובר בערכים שמלווים אותך הרבה שנים, כבר מילדות והם ממש חלק בלתי נפרד מהאישיות שלך.

סיימנו לצמצם. עכשיו נסי לאתר מתוך הרשימה שלך 2-3 ערכים מבדלים. יש ערכים גלובליים המתאימים כמעט לכל עסק כמו ״כבוד״, ״מקצוענות״ ו״אחריות״. ויש ערכים שהם יותר אישיים וייחודיים לך, לא תמצאי אותם בכל עסק בתחום שלך. אני למשל מיפיתי ״אופטימיות״ כאחד הערכים המבדלים שלי. 

מזל טוב! סיימת את המאמר עם ערכי הליבה שלך, אלו שילוו אותך שנים קדימה. אני מזמינה אותך לשזור את הערכים האלו בתוכנית האסטרטגית והשיווקית של המותג שלך ולראות איך הם משתלבים בכל תחומי העשייה שלך.
לקבלת כלים נוספים להנעה פנימית לשיווק העסק שלך לחצי כאן.
אם את רוצה שניצור יחד את הרשימה שלך, אשמח להכיר אותך ולקחת יחד איתך צעד משמעותי קדימה באמצעות שילוב ערכי הליבה בסיפור המותגי שלך. שלחי לי WhatsApp, ספרי לי על עצמך ועל העסק שלך ואשמח לייעץ ולעזור בכל שאלה.

אפשר כמובן גם במייל ChenMorSherf@gmail.com.

התוכן יכול לתת ערך לחברה או קולגה? שתפי אותו הלאה!

עוד פוסטים לצמיחה עסקית

הקורס "שיווק שמתחיל מבפנים"

שיווק איכותי לא חייב להיות יקר

העסק שלך שונה, מיוחד ועם DNA אחר לגמרי מכל השאר –
והגיע הזמן שאת והלקוחות שלך תבינו את זה!

הכירי את הקורס “שיווק שמתחיל מבפנים”, שנותן לך כלים לצמיחה עסקית אמיתית.

חן מור