אסטרטגיה שיווקית

הדרך האורגנית לגדול באינסטגרם: סיפור, תובנות ושלבים ליצירת אסטרטגיה מנצחת

אני מוצאת את עצמי לומדת מחדש את כל מה שקשור לאינסטגרם. 

כי האמת? רוב הלקוחות שלי לא מגיעות מהפלטפורמה הזו, אבל אני יודעת שזה מקום שאני יכולה לצמוח בו ממש.

לאורך השנים ליוויתי מאות עסקים – בינוניים וגדולים – בבניית אסטרטגיה שיווקיות חזקה. 

כזו שממלאת את היומן, מושכת לקוחות חדשים ומחזקת את המותג שלהם. 

בשנה הקרובה אני מתכננת אסטרטגיית גדילה חדשה לאינסטגרם – ואני רוצה לחלוק את התהליך הזה איתך. 

אם גם את מרגישה שאת יודעת “מה צריך לעשות”, אבל לא מצליחה להביא את עצמך ליישם את זה, תדעי שאת לא לבד. המאמר הזה נועד לתת לך כלים פרקטיים ליצירת אסטרטגיה חכמה שמתאימה לך ולעסק שלך.

למה דווקא עכשיו?

התחזיות קדימה בעולם האינסטגרם ברורות:

    • יותר אותנטיות, פחות עריכות

    • יותר לספר סיפור אמיתי, פחות מסרים מלוטשים שלא אומרים כלום

    • יותר חיבור טבעי ואפילו רוחני, פחות חומר ושוויצים שיווקיים.

בעוד שבתחומים כמו מתכונים או אופנה התוכן משותף באלפים, מסרים כמו שלך ושלי דורשים אסטרטגיה מדויקת כדי לבלוט. וזה אפשרי.

איך מתחילות?

1. להבין את הקהל שלך לעומק

מי הקהל שאת רוצה לדבר אליו? מה הוא באמת צריך ממך? ומה הוא מעוניין לשמוע?

זה אולי השלב הכי חשוב, כי ברגע שאת מבינה מי נמצאות בצד השני, כל שאר השלבים הופכים ברורים יותר.

כששיווקתי את שרונה מרקט למשל היה ברור שאני מדברת לפודיז. כלומר – ממש ידעתי מראש איזה סרטונים יעבדו, מאיזה זוויות לצלם, מה לא להראות. 

פתחי את עמודי האינסטגרם של המתחרות שלך ותראי איזה פוסטים עובדים הכי טוב. חפשי בתגובות ובסטוריז את השאלות שהקהל שואל. נסי להבין מה הבידול האמיתי שהן מציעות. 

2. לקבוע מטרות ברורות

מה זה בכלל אומר מבחינתך להצליח באינסטגרם? כי אני אגיד לך את האמת, מבחינתי כרגע אם ראיתי עשר. שיתופים זה וואו   

למה? כי זה אומר ש-10 בעלות עסקים מצאו את המידע ששיתפתי ממש מועיל והעבירו אותו הלאה. 

באינסטגרם יש המון דרכים להצליח, כשבשנים הקרובות הדגש הוא על שיחות אישיות, מענה לסטוריז ושיתופים. 

 אז מה את באמת מחפשת?

    • יותר עוקבות איכותיות?

    • פניות ישירות והתעניינות במוצר או השירות שלך?

    • בניית קהילה חזקה?

המטרה שלך תנחה איך תבני את אסטרטגיית התוכן שלך.

כשהייתי עושה פעילויות תוכן כשניהלתי את מותג ניקול רצינו כמה שיותר תגובות, חיפשנו את הפידבק הזה כדי להגדיל נוכחות פעילה בעמוד. 

אני השנה רוצה ליצור תוכן מספיק מעניין שהוא יהיה משותף עם אחרות, זו ממש מטרה ששמתי לעצמי. 

3. ליצור נושאי תוכן (ולשמור על עקביות)

בדיוק כמו שאני עובדת על האסטרטגיה שלי, וחושבת על התוכן הספציפי הזה שייצר שיתופים, גם אצלך חשוב לבחור 3-4 נושאים שיחזרו שוב ושוב. זה לא מצמצם אותך! להפך. הם צריכים להיות שילוב של נושאים שאת מתמחה בהם ונושאים שיעניינו את הקהל שלך.

דוגמה מהעולם שלי:

    • אסטרטגיה שיווקית מנצחת

    • שיווק אורגני ברשתות החברתיות

    • סיפור אישי על הדרך שלי.

    • טיפים והצעות לשימוש בכלים דיגיטליים 

כשאת שומרת על עקביות, הקהל שלך יודע למה לצפות ממך ויותר מזה!! הוא יודע לחפש את המידע הזה אצלך בעמוד. 

תחשבי כמה פעמים נכנסת לעמוד ספציפי של מישהי בשביל לחפש מתכון או לקבל המלצה לטיול. 

4. סיפור אישי וסטוריטלינג

אחד הלקחים הגדולים שלי: אינסטגרם היא לא רק מקום ל”לתת ערך”. היא מקום שבו נשים מתחברות לסיפור שלך.

הפוסטים הכי מצליחים שלי השנה ברשתות החברתיות, התחברו לסיפור שלי בצורה עמוקה, הומוריסטית או סתם מעניינת.

בעולם שכל הידע נמצא בחוץ וכל כך קל להגיע אליו, הנסיון שלך הופך להיות סופר משמעותי וזו התובנה אולי הכי משמעותית כאן. הדרך שאת עשית היא המהות.

5. להפסיק לחכות ל”פוסט המושלם”

גם אני נופלת לפעמים למלכודת הזאת –
ממתינה עד שהתמונה תהיה מדויקת, שהטקסט יהיה חזק, ושיגיע ה-“זמן הנכון לפרסם”.

אבל הנה האמת: זה יותר טוב כשזה לא מושלם ובמיוחד עכשיו.
כדי להשתפר את חייבת להתחיל לפרסם, לחוות את הצרצרים או את התגובות של הקהל ומשם לצמוח.

ומה עכשיו?

הדרך האורגנית לגדול באינסטגרם לא מתחילה בללחוץ על איזה כפתור קסמים – היא מתחילה באסטרטגיה. תהליך שבו את לומדת את הקהל שלך, מתחברת לסיפור שלך, ומתמידה ביצירת תוכן שמדבר אותך.

תכתבי לי בהודעה איך את מדמיינת את האינסטגרם שלך ואם תרצי אשמח לעזור בצעדים הראשונים.

 

התוכן יכול לתת ערך לחברה או קולגה? שתפי אותו הלאה!

עוד פוסטים לצמיחה עסקית

הקורס "שיווק שמתחיל מבפנים"

שיווק איכותי לא חייב להיות יקר

העסק שלך שונה, מיוחד ועם DNA אחר לגמרי מכל השאר –
והגיע הזמן שאת והלקוחות שלך תבינו את זה!

הכירי את הקורס “שיווק שמתחיל מבפנים”, שנותן לך כלים לצמיחה עסקית אמיתית.

חן מור